עיתון "המודיע" זכה להעדפה בקבלת פרסומים ממשלתיים

ישראל שחור No Comments on עיתון "המודיע" זכה להעדפה בקבלת פרסומים ממשלתיים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צרכני התקשורת החרדית לא יכולים שלא לשים לב להיקף הפרסום של משרדי ממשלה בעיתונים החרדיים, המשתנה לפי הזהות הפוליטית שמאיישת את המשרדים והתיקים. חלוקת עוגת הפרסום הציבורית שלא על פי קריטריונים אובייקטיביים של חשיפה, מקבלת היום אישור רשמי ממכתב של השר יריב לוין בתשובה לשאילתה שהגישה החכי"ת תמר זנדברג.

לשכת הפרסום הממשלתית, אחראית על העברת מודעות משרדי הממשלה לכלי התקשורת. ההחלטה אלו כלי תקשורת יזכו לתקציבי הפרסום, נתונה להשפעת גורמים שונים. העיתונאי תומר אביטל ואתר "העין השביעית" אספו נתונים מרתקים החושפים את הפערים שבין החשיפה לבין כמויות הפרסום שהושקעו מכספי משלם המיסים.

מהנתונים שהעביר השר לוין, המכהן כשר המקשר בין הממשלה לכנסת, הכוללים את פריסת כלל הפרסום המנדטורי בעיתונות המודפסת בחודשים ינואר–ספטמבר 2015 עולה כי בתקופה הזאת קיבל עיתון "המודיע" 14.7% מתוך עוגת הפרסום המגזרית, "יתד נאמן" זכה ל- 12.5% משפחה – 5.8% "המבשר" – 5% ואילו "הפלס" קיבל תקציבים בנתח זעום של 2% בלבד. האתר מציין כי "המבשר" זוכה לסכום גדול בהרבה מ"הפלס", למרות שלפי נתוני tgi, האחרון גובר בתפוצתו על "המבשר" באופן ניכר.

"השיקולים והקריטריונים לבחירת אמצעי התקשורת בהם יבוצע הפרסום הינם מגוונים, ומשתנים בהתאם בהתאם לאופי המודעה", והשר מונה בהמשך מספר גורמים המשפיעים על השיקולים, דבר המאשר למעשה כי הנתונים יכולים להיות מושפעים ומונחים שלא משיקולי גודל חשיפה בלבד.



0 תגובות